Thursday 21 April 2016

Repair Laptop Murah

Assalamualaikum &  salam sejahtera,

Bertahun x update blog!

So,  tanpa membuang masa,  aku nk kongsikan tempat nk repair laptop.  Aku syorkan kedai ni sebab review positif dr seorang blogger ni(x ingat siap nama,  tp seorang student).
Aku google dmna tempat repair yg ok berdasarkan review blogger.  Ada beberapa tempat,  tp aku n husband pilih yg dekat KL ni.

Laptop pertama- rosak pd tahun 2012
Laptop kedua-rosak pada tahun 2014 (brand accer)

Dua2 aku perap dlm stor,  sbb takut di tipu klu g repair!
Dah try tanya kawan yang tau sikit2 pasal hal ni,  katanya motherboard rosak,  so better beli baru dari repair.  Akhirnya aku sumbat kat stor jer.  Sehinggalah keadaan mendesak sbb mmg perlukan lappy utk buat kerja.  So,  aku try google cari kat mana boleh repair.

Aku syorkan tempat ni sebab:
#Orang yg repair tu jujur n siap tunjuk apa yg sebenarnya terjadi kat dua2 laptop aku tu.  Dia dah operate abis,  n tunjukkan apa masalahnya.  Aku n husband mmg blur la.. sbb mmg buta pasal itu. Kalau org lain, mgkin x cerita secara detail pun hasil bedah siasat dia mcm org ni.

#rebiew positif dr blogger lain.

#kat Imbi Plaza tu ramai org asing dr org tempatan. Sokonglah org tempatan.

#kerjanya cepat.

#upah untuk repair 2 laptop RM430. Laptop pertama tukar skrin lcd,  laptop kedua tukar ram dan mmg x perlu tukar motherboard pun!

So nanti contact la org ni klu nak repair laptop. Good luck!




No comments:

Post a Comment

Ponsikou / Thanks for your comment, I really appreciate it :)