Sunday 4 May 2014

Realiti penggunaan gajet

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Dunia gajet, kadangkala ku rasa seperti mencuri ruang waktu berharga aku bersama insan2 tersayang. Duduk berhadapan, tapi mata dan jari2 jemari si suami tekun berchatting dengan rakan2 di 'whatsapp group'.. Si anak kecil bertanya sesuatu yg tak difahami dibiarkan tanpa perhatian.., saat duduk bersebelahan, tapi sahabat2ku sibuk bersosial di dalam smartphone milik masing2. Aku seolah diperlakukan seperti tidak wujud di situ. Tapi memujuk hati, aku cuba bersuara memecah kesunyian, tapi jawapan hambar tanpa perhatian yg diberikan, mata mereka tetap menatap skrin yang sama. Itukah dunia hari ini? Semuanya sibuk dengan hal sendiri, walau aku berdiri di sisi? Aku sangat benci dengan situasi ini. Mana hilangnya kemesraan dulu? Gajet, kau merampas kasih sayang dan kemesraan kami!
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Ponsikou / Thanks for your comment, I really appreciate it :)