Monday 4 November 2013

Temasya Sukan IKBN/IKTBN Se-Malaysia Ke-27


Assalamualaikum & salam sejahtera.

Lama sangat aku x update blog. Bukan kerana malas. Tapi kerana jadual harian agak padat sejak akhir2 ni.
Lepas waktu pejabat, aku kena turun untuk latih pelajar2 wanita untuk main bola tampar.. Jadi juruletih sebenarnya. Bila dah balik rumah jam 7.00ptg aku sangat2 kepenatan. Buka laptop pun x sempat. Apatah lagi mengupdate blog.

Selebihnya, aku sibuk bercuti di kampung halamanku di Ranau, Sabah. 13 hari bercuti tetapi terperap dirumah kerana sakit. Jadi memang tak ke mana pun. Sedihh.. tskk!

Cepatnya masa berlalu, 24hb Oktober dah kena balik ke Hulu Langat.. wajib balik kerana ada tugas berat menunggu.

Sebenarnya, 25 Okt - 29 Okt 2013, IKBN Dusun Tua menjadi tuan rumah Temasya Sukan IKBN/IKTBN Se-Malaysia. Cuma, acara yang dipertandingan 4 acara sahaja iaitu bola sepak, badminton, sepak takraw dan bola tampar.

Ya, sebenarnya satu penghargaan bila aku dilantik menjadi juruletih pasukan bola tampar wanita IKBN Dusun Tua. Dalam tempoh 5 tahun bertugas disini.. nilah pertama kali aku jadi juruletih. Bagi aku besar jugaklah tanggungjawab dan amanah yang diberikan.

Walaupun aku tidak pernah mewakili perlawan hebat2 masa di sekolah dulu.. tapi aku sangat minat dan suka main bola tampar. Kakak aku ajar  digging bola masa aku umur 8 tahun (darjah 2), pas tu terus jatuh cinta kat bola tampar ni..

View dari tingkap rumah kuartes :)


Team Bola Tampar Wanita IKBN Dusun Tua.

Berjaya ke semi final.



Rakan2 sekerja dan pelajar2 IKBNDT yang memberi sokongan :)



Tengok ni, Cikgu Pancaragam siap bawa gendang lagi :)

IKBN Dusun Tua VS IKBN Peretak. Lagi satu set IKBNDT nak menang tempat ke-3.


Kami :)

Alhamdulillah berkat kesungguhan dan keberanian Team Bola Tampar Wanita IKBN Dusun Tua berjaya mendapat tempat ke-3. Sebenarnya nyaris2 mengalahkan team yang Johan dan N. Johan.. Bos aku cakap, kami dah pecahkan rekod acara bola tampar kategori wanita ni.. sebab sebelum ni team wanita tak pernah masuk ke semi final sekalipun. Wah, hebat tu. Satu kegembiraan buat aku dan anak2 murid yang bersungguh2 dan tak putus asa walaupun berhadapan dengan team yang kuat. (Sebenarnya team yang dikatakan kuat ni pun menang tipis melebihi 1 mata sahaja dr team IKBNDT). Tahniah kepada semua player Bola Tampar Wanita IKBN Dusun Tua. Itulah nilai usaha yang kalian lakukan beberapa bulan ini.

Untuk rakan2 sekerja yang sangup berpanas menyokong team IKBNDT, terima kasih byk2..

Semoga terus maju jaya.

p/s :  Biar kulitku hangus terbakar. Janji dapat pingat utk IKBNDT :)



Sekian. Bye2




No comments:

Post a Comment

Ponsikou / Thanks for your comment, I really appreciate it :)