Friday 6 June 2014

Penjual Tak Mesra, Pelanggan Pun Blah!

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Rasa cepat2 nak beredar dr situ.. Sebab penjual 'malas' melayan pertanyaan aku sebagai pelanggan. Rasa macam kita tak wujud pun masa tanya tu tanya ni.. Niat nak beli tudung terbantut kerana sikap si penjual yang tak mesra pelanggan. Dingin jer.. Ishh, aku sumpah, mmg tu pertama dan terakhir aku jejak di kedai itu. Bukan dia sorang je jual tudung. Aku angkat kaki. Tu kisah di kedai offline.. Kalau layanannya bagus, mesti aku dtg lagi cari tudung kat situ.. Siap promote kawan2.

Begitu juga klu nak shopping online, mcm onlineshop kat Facebook, kalau pertanyaan aku tu dijawap dingin jer. Malas nak layan jer.. Mmg Cepat2 aku klik butang 'unlike'.. klu dlm friendlist aku unfriend-kan jer.. Unsubscribe jer.. Walaupun x bersemuka, cara online seller melayan customer tu boleh kita rasakan sendiri. Mesra tak mesra, bengang sebab balik2 tanya itu ini.. Dah namanya pun pelanggan perempuan kan.. Mmg banyaklah benda nak ditanya betul2 sblm beli. Tapi seller dah fade up sampai x jawap2. Update status pula pasal customer banyak tanya tapi x nk beli. Kihkih. Kalau pegi kedai pun, mmg lama nak kene belek2.. Kene tanya2.. Bukan terus2 beli.. Kan? nak selidik jg betul ker org tu btl2 niaga online.. Sbb takut ditipu.

So, kepada yg berniaga online n offline.. Silalah mesra pelanggan. Kalau x suka layan pelanggan.. Tak payah jadi penjual.. Elok tutup kedai je. Tak suka dan tak akan berurusan dgn kedai online dan offline sebegini lagi!
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Ponsikou / Thanks for your comment, I really appreciate it :)